My exchange year in America

Last couple of months and springbreak

Hallo allemaal,

Het is weer tijd voor een nieuwe blog. Om eerlijk te zijn doe ik niet gek veel dingen meer waarover ik kan schrijven, maar er zijn toch wel wat dingen gebeurd sinds mijn laatste blog dus ik dacht dat ik maar weer eens zou schrijven hoe het met mij gaat. Deze keer doe ik er geen foto's bij want die kunnen jullie op Facebook toch ook wel zien.

Ik begin maar in maart (na de sneeuwstorm van mijn laatste blog). Toen de film Beaty and the Beast uit kwam in Amerika ben ik er meteen heen gegaan met Joanne en Kelsey. We keken het in 3D en ik vond het een hele goede film. Ik denk toch wel een aanrader als je hem nog niet hebt gezien. deze dag was St. Patricks Day wat veel mensen hier soort van vieren met eten omdat veel mensen hier uit Ierland komen (naja grootouders uit Ierland komen).

Hier in de buurt zit er een klein ''restaurantje'' genaamd Chill n Grill. Hier kun je burgers halen maar ze staan bekend om hun ijs. Chill n Grill was vorig jaar niet open dus ik was er nog nooit geweest. Kelsey en Jourdan dachten dat het leuk was om mij mee te nemen. Ze waarschuwden mij dat je enorm veel ijs krijgt. Toch dacht ik dat een small genoeg zou zijn. Toen ik de small bestelde kreeg ik 4 enorme scheppen ijs. Ik kon de helft opeten maar de andere helft nam ik mee naar huis. Het is zo veel ijs niet normaal. Vanaf deze keer neem ik alleen maar de kiddie size wat groot genoeg is.

In maart moet ik eerlijk zeggen dat ik een beetje een tipje had. Ik speel geen sport meer omdat 6/7 dagen per week mij een beetje teveel werd. Ik begon mij soms een beetje te irriteren aan de regels met Eavan van mijn hostouders. Ik had hier heel lang met niemand over gepraat en eigenlijk deed ik heel vrolijk maar het werd steeds moeilijker. De enige tegen wie ik veel praatte was eigenlijk Eavan. Toen ik na een FaceTime gesprek met papa en mama best wel erg moest huilen wist ik dat ik moest gaan praten met mijn hostfamily. Na mijn eerste keer Chill n Grill begon ik erover tegen Kelsey en Jourdan en ik hield het niet meer. Onderweg naar huis heb ik enorm veel moeten huilen. Het was een combinatie van het missen van thuis, mijn frustraties met mijn hostparents en het niet praten tegen mensen. Toen wij thuis kwamen ben ik meteen naar mijn kamer gegaan waar mijn hostmom toen heen kwam. Met haar heb ik toen even een goed gesprek gehad. Ook met Eavan heb ik daarna nog ongeveer 2 uur gefacetimed. Na met iedereen gepraat te hebben ging het mij een stuk beter. Het enige probleem was dat ik heel veel thuis zit en dus veel over Nederland dacht. Dit maakte mij vaak verdrietig. Ik wist dat ik mijzelf bezig moest houden dus vanaf dit moment deed ik dat ook.

Maart was dus niet een geweldige maand voor mij. Het was best wel emotioneel. Maar gelukkig heb ik er in april niet veel last meer van gehad. Natuurlijk mis ik thuis nog steeds, maar ik weet nu wat te doen als ik bijna moet huilen. Als ik een tip mag geven aan anderen die een exchange year willen doen is dat je altijd over je gevoelens moet praten want anders krijg je hetzelfde als ik had en dat is niet fijn.

Het gaat met mij verder goed hoor het is niet zo dat het enige wat ik doe is verdrietig zijn. Het gaat nu weer goed met mij! 7 april was mijn 3 maanden met Eavan en nam hij mij mee naar de Cheesecake Factory wat een restaurant is die bekend staat om hun cheescakes. Het was erg lekker en super gezellig. Dit was eigenlijk onze eerste echte date zonder andere mensen in een echt restaurant. Eavan helpt mij altijd wanneer ik niet lekker in mijn vel zit wat ik erg fijn vind. Hij nam mij toen het een keertje wat warmer was mee op een wandeling met zijn super lieve hond. Hij heeft een dalmatiër die je een knuffel geeft als je hem roept zo lief!

Vrijdag 14 april begon spring break. Eindelijk weer eens vakantie!! Zaterdag was ik met mijn vriendin Ludovica (Italiaanse exchange student) naar de mall geweest om wat kleding te shoppen. Daarna zijn we naar haar houtfamilies huis gegaan en hebben wij daar heerlijke lasagna gemaakt van een recept van haar oma. Dit was zoo lekker! Als toetje natuurlijk zelfgemaakte tiramisu wat ook super lekker was. Zondag was het Pasen. Ervan vroeg of ik mee wilde met zijn ouders, broer, zusje en oma naar Habach wat een Japanse grill restaurant is. Natuurlijk ging ik mee en hebben wij heerlijk gegeten. Maandag vertrokken ik en Kelsey naar Myrtle Beach, South Carolina om daar Jourdan's (haar vriendjes) familie op te zoeken voor een paar dagen. We moeten naar het vliegveld rijden en vertrokken daar met een vlucht van 1,5 uur. Om 9 uur 's avonds kwamen wij aan in Myrtle Beach waar het lekker warm was. Wij verbleven in het Myrtle Beach Resort wat een best groot complex was met meerdere gebouwen. Ongeveer 4 baden, een crazy river, beachvolleybal veld, basketbal veld en arcade. Die avond hebben wij wat beachvolleybal gespeeld en gezwommen. De volgende dag was een strand dag. Van 's ochtends tot ergens in de middag hebben wij gechilled op het strand. De temperatuur was elke dag rond de 27 graden wat heerlijk was. De zon daar brand wel als een gek. Het was heel erg moeilijk om niet te verbranden. Jourdan's ouders gaan elk jaar naar deze plek met dezelfde groep mensen. Dus we waren met een grote groep op het strand en als wij uit eten gingen hadden wij elke keer een groep van 14 mensen. Allemaal waren ze erg aardig en wilde natuurlijk heel veel van mij weten omdat ik uit Nederland kom. Die avond kookten ze in het huisje. In de avond gingen wij even basketballen en films kijken. Woensdag was weer een stranddag. Aan het eind van de middag gingen wij klaar maken om uit eten te gaan bij een goedkoop burger fastfood restaurant zodat wij snel naar het centrum van Myrtle Beach kunnen. Deze plek is grappig om een keer gezien te hebben, maar echt veilig voelde ik mij niet. Er lopen erg veel jongeren op straat die erom bekend staan dat zij meiden wat hebben aangedaan in het verleden. Het lijkt eigenlijk op een soort kermis alleen dan is dat altijd zo. Ik, Kelsey en Jocelyn (Jourdans zusje) namen henna tattoos. Na een beetje rondgewandeld te hebben gingen wij weer naar het resort. Donderdag gingen wij naar Broadway wat een soort shopping area is. Het heeft ook wat attracties. Het is heel leuk. De meeste shops zijn met souvenirs etc. We hebben daar een paar uurtjes rondgelopen en zijn daarna naar een all you can eat seafood buffet geweest. Dit was erg lekker en zeker een aanrader als je er ooit heen gaat. Vrijdag was de laatste echte dag en gingen wij dus naar het strand. 's avonds hebben wij pizza gegeten en hebben ik en Jourdan nog wat vuurwerk afgestoken. Nadat wij alles hadden ingepakt gingen wij nog even naar de arcade en naar bed. Zaterdag werden wij vroeg wakker zodat wij met de auto terug konden rijden. De autorit was ruim 16 uur wat erg lang was. Om 12:45 's nachts kwamen wij thuis en ik was super moe. Zondag heb ik rustig aan uitgepakt en ging ik 's avonds nog even naar Eavan om poker te spelen met zijn familie. Ik was wel lekker bruin geworden op deze korte, maar leuke/relaxte vakantie.

De afgelopen weken spreek ik af en toe met Eavan af, ga ik naar baseball wedstrijden om Jourdan te zien spelen en chill ik in mijn kamer. Vorige week vond ik het wel leuk om Eavan te verassen want hij werkt als pizza bezorger, dus ik liet een pizza bezorgen. Hij vond het leuk om mij even te zien. Ook heeft Eavan mij geleerd hoe ik met een echt geweer moet schieten. Ik moet zeggen dat ik het best eng vond in het begin. Nadat ik erachter kwam dat ik veel beter linkshandig kon schieten was ik er eigenlijk best wel goed in. Ik kon na een aantal keer proberen al vliegende targets schieten. Ik vond het zeker leuk om een keer gedaan te hebben, want het is natuurlijk echt Amerikaans.

Het weer schommelt heel erg. Vorige week was het 30 graden op donderdag en nu is het 8 graden buiten. Ze zeggen dat het weer in mei heel erg slecht wordt. Dus dat is leuk. Veel regen en kou. Volgens mij heb ik zelfs gehoord dat er een paar inches sneeuw gaat vallen dit weekend... Het is mei kom op met dat lente weer?!

Het gaat dus beter met mij dan een paar maandjes geleden. Nog steeds heb ik het wel eens moeilijk maar dat komt omdat het voor mij nu heel erg dubbel is. Ik mis de mensen thuis in Nederland, maar ik weet dat dit jaar zo enorm snel gaat en ik alweer naar huis moet in 2 maanden. Ik ben nog niet klaar om alles hier achter te laten. Naja ik ga vanaf nu nog meer genieten dan wat ik al deed. In 37 dagen zie ik papa en mama weer waar ik enorm naar uit kijk. Ook komt prom eraan. Dit is namelijk zaterdag 13 mei dus volgende week zaterdag. Hoe dat allemaal gaat leg ik in de volgende blog wel uit. Ik heb er in ieder geval ENORM veel zin in!!!!

Tot de volgende blog!

XXX Karlijn

Reacties

Reacties

John

Hoi Karlijn vervelend dat jij in een dipje heb gezeten maar heel goed dat jij hier over kan praten .En wat een leuke en lieve gozer jou vriendje Eavan .Geniet en maak er nog een top tijd van en voor jij er erg in heb staan pa en ma op de stoep

Mama

Love you xxxx

Oma betty

Wat een geweldig leuk blog weer, heel gezellig om te lezen.Wat fijn dat het weer goed met je gaat, na je dipje.
Lieve groetjes en een knuffel van opa en oma

Cocky Lodeweegs

Hoi Karlijn fijn dat het weer beter met je gaat , nou nog even genieten van de laatste weken en dan zien we je hier weer in de Berg . Veel liefs

Saskia, Wim , Bas Joep Pim en Eefje

Hey hey, geniet nog maar volop van je laatste 2 maanden! En probeer alles eruit te halen, want 2 maanden zijn zo voorbij! Dus.....genieten, genieten, genieten

Nancy

Hey Karlijn,
Wat vliegt de tijd toch zeg, en wat fijn dat je ouders bijna komen. Een dipje is niet gek als je zo lang van huis bent,maar wel heel goed dat je erover praat en zeker goed om jezelf bezig te houden! Geniet vooral van alle mooie dingen die je meemaakt! Heel veel plezier bij Prom! Groetjes Nancy

Jacqueline

Hi Karlijn,
Wat gaat het toch snel. Voor jou misschien wat minder,zeker in de maand maart. Maar je zal zien dat het nu echt super snel zal gaan met allemaal dingen die je nog wilt doen voordat dit jaar alweer voorbij is. Dus meis geniet van wat nog gaat komen.
Heel veel liefs Jacqueline xxx

Pauline

Geniet van alle dingen die nog komen gaan en zeker van de Prom. De tijd vliegt en dan zijn pap en mam gezellig in Amerika en beleef je weer een mooie tijd. Meis geniet er nog van. Liefs Pauline

karin

Leuk om je blog en al je belevenissen te lezen. Een dip is niet zo gek als je zolang van huis bent. Geniet nog van de tijd die je hebt. En ook al gaat het snel en is het een dubbel gevoel, je hebt een ervaring voor het leven. Dikke kus Karin

Marjan

Lieve Karlijn, zo'n dipje is niet fijn maar hoort er denk ik ook wel bij, denk je niet? Je hebt gewoon een heel fijn thuis! Niet vreemd dat je ze mist, eigenlijk zou je even snel ze moeten knuffelen en dan weer verder.
Voor de rest geniet je van alles en ik van je verhalen. Prom lijkt me heel leuk, ben benieuwd hoe je het vind. Wel foto's maken hé! Dat het weer zo wisselend is is echt apart. Maar troost je, de lente is hier ook niet echt fantastisch, bah. Begreep van Monique dat je al je toga, of hoe heet dat, al hebt voor je gradation, ook hier ben ik nieuwsgierig naar. Als het wat dichter bij was was ik gekomen?????????????
Geniet en veel plezier! Groetjes Marjan????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!