My exchange year in America

New York it is!

Hallo allemaal,

Zoals sommigen van jullie misschien al weten heb ik een gastgezin! Ik ben er echt zo enthousiast over

Laughing
!

Het begon allemaal op 29 februari. Ik kwam 's avonds thuis na mijn volleybal training toen mijn vader opeens vertelde dat hij een mailtje had gekregen van een man genaamd Eric L. (toevallig he dat mijn hostdad ook Erik heet). Snel ging ik naar de computer en las het mailtje. Er stond in dat de familie Lofvenborg mijn gastgezin wordt volgend jaar. Het gezin bestaat uit vader Eric, moeder Joanne en docher Kelsey.

Ze wonen in het plaatjes Macedon in de staat New York (niet te verwarren met de stad New York dit is nog 3,5 uur rijden). Verder ook dat hij een dochter heeft en dat het goed zou klikken met haar. Ook zijn docher Kelsey (ze is maar een maandje jonger dan ik) had mij een mailtje gestuurd waarin stond dat zij ook volleybal speelt, dat ze twee honden hebben en dat zij nog een oudere broer heeft die als ik in Amerika kom alweer twee kinderen heeft. Ook dat zij enorm veel zin heeft in mijn komst wat echt super lief is!

Het klinkt allemaal heel erg leuk, maar ik wist dat ik nog niets van EF (de organisatie waarmee ik naar Amerika ga) had gehoord en dat moet eigenlijk wel als je een gastgezin hebt. Toen kregen mijn ouders een telefoontje (omdat ik niet thuis was) dat ik nog niet geaccepteerd was door mijn high school. Dit zou dus nog kunnen betekenen dat ik niet naar dat gezin mocht. Eigenlijk mocht mijn gastgezin ook nog helemaal niets weten over mij, maar omdat de local coördinator zo enthousiast was over de match had ze het hun toch verteld.

De reden waarom ik nu pas deze blog schrijf is omdat ik te horen heb gekregen van Kelsey dat de school mij geaccepteerd heeft! Wat echt super fijn is. Het enige wat mij nu nog tegen houd is mijn examen.

Dit is het dorp waar ik heen ga:

De straat heet Canandaigua Rd. Het huis heeft een zwembad in de tuin en volgens de vader ruimte genoeg voor een volleybalnet! Het huis heeft veel water om zich heen namelijk the Erie canals, theCanandaigua lake, the finger lakes en de bekende Great Lakes (lake Ontario).

Ze hebbenkajaks en een motorboot, dus met het water komt het vast en zeker allemaal goed! Macedon is 38,9 square miles (100,6 km2) groot en bestaat voor 0,2 square mile (0,4 km2) uit water. Het totale aantal inwoners van Macedon is 9148.

De naam van de high school waar ik naartie ga is Ruben A. Cirillo Senior High. Deze high school is heel klein het heeft namelijk maar 336 leerlingen. Het ligt maar op 1,8 miles (3 km) afstand van hethuis.

Ik heb er echt nu nog veel meer zin in! Al die leuke verhalen zorgen er af en toe voor dat ik vergeet dat ik ook nog gewoon school heb

Embarassed
.

Groetjes,

Karlijn

Reacties

Reacties

Eline

Supervet dat je al weet waar je heen gaat enzo. Ik denk wel dat je het er heel erg leuk gaat hebben :), nu nog ff shinen bij je examens maar dat komt wel goed

Martje

wat leuk voor je en ik hoop echt dat je je examens haalt maar dat komt vast ( en zeker) wel goed.

Emma

Hai Karlijn, ik heb zelf ook plannen om naar amerika te gaan voor een exchange year. Ik heb eigenlijk wat vragen dus ik vroeg me af of jij mij privé wilde e-mailen? Mijn e-mailadres is efdinkla@gmail.com
Alvast dankjewel,
groetjes Emma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!