My exchange year in America

Een jaar High School?!

Hallo allemaal en welkom op mijn reislog!

Ik ga dit jaar een Exchange year doen in Amerika. In dit jaar ga ik bij een gastgezin wonen een een jaar High School doen. Maar hoe ben ik nou eigenlijk op het idee gekomen? Ik wil al heel erg lang naar het buitenland, maar het idee van een exchage year in Amerika is eigenlijk pas afgelopen zomervakantie gekomen. Ik ken een aantal mensen die een high school jaar doen of hebben gedaan en ik werd door alle verhalen steeds enthousiaster. Toen ik informatie ging opzoeken op internet kwam ik erachter dat er veel verschillende organisaties zijn in Nederland waarmee je een Excange year kan doen. Er zit maar weinig verschil tussen de organisaties dus in augustus besloot ik om naar de open dag van één van de oragisaties genaamd Education First te gaan. Ik mocht hier meteen een intervieuw doen met een meisje die een aantal jaar geleden naar Engeland geweest was. Ik moest een aantal vragen beantwoorden in het engels en ik moest in het engels een brief schrijven waarom ik het precies wilde doen. Een paar dagen later kreeg ik een telefoontje van EF dat ik geschikt was om een exchage year te mogen doen. Ik kreeg wat formulieren opgestuurd en mocht beginnen aan mijn dossier. Hierin moest ik alles over mij in het engels opschrijven zodat EF een perfect gastgezin voor mij kan vinden. In november had ik eindelijk mijn dossier af en begon het wachten op het telefoontje dat ik een gastgezin heb.

Nu 13 januari weet ik nog niet waar ik geplaatst word en moet ik dus nog afwachten. Dit kan nog een paar weken tot een aantal maanden duren. Zodra ik bericht heb waar ik geplaatst ben laat ik dit jullie natuurlijk meteen weten.

Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

Karlijn

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!