My exchange year in America

Last days of summer!

Hallo allemaal,

Ik zit hier nu een blog te schrijven en realiseer mij dat het de laatste dag van de zomervakantie is. Morgen begint school. Ik heb gemengde gevoelen... Natuurlijk ben ik heel erg benieuwd hoe het is op een Amerikaanse high school maar aan de andere kant vind ik het heel erg jammer dat de zomervakantie voorbij is! Ik ga nu nog maar een beetje vertellen wat ik de afgelopen weken heb gedaan.

Elke donderdag vanaf half 5 gaat Joanne naar een boerderij om groentes te plukken. De groentes die wij halen zijn: Pompoenen, courgettes, aubergines, wortels en vooral veel tomaten. De tomaten zijn echt heerlijk! Ik ga bijna elke donderdag als ik tijd heb wel mee.

Ik heb een paar keer afgesproken met wat vrienden van Kelsey. Jared, James en Alyssa komen dan naar ons huis en dan gaan we naar de kelder om muziek te luisteren en cards against humanity (leuk spel waarbij je de grappigste combinaties moet maken) te spelen.

Zaterdag 20 augustus was de Pig Roast met Kelsey's club volleybal team en ouders. Eric en Joanne hadden een heel varken gekocht en op een rooster op de barbeque gelegd. Ook had Joanne Mac and Cheese en salades gemaakt. Iedereen nam wat lekkere dingen mee. Het was heel gezellig!

WEEK 4:

Natuurlijk had ik weer elke dag 3 uur volleybal training. Ik heb met Layla en Joanne gewandeld langs het Erie kanaal.

Ook hebben Kelsey, Joanne en ik schoolkleding gekocht. Dinsdag hoorde ik of ik wel of niet in het volleybal team zat. Coach Weller vertelde mij dat ik waarschijnlijk veel rechts/diagonaal ga spelen zodat ik veel kan blokken en soms de set kan overnemen van de spelverdeler. Het team is groot (wel 12 meiden), maar het is heel gezellig!

Vriijdag was mijn schoolrooster bekend. Ik heb een aantal leuke vakken zoals Fotografie en Kunst en wat mindere leuke zoals US History en economie.

Zaterdag was ik precies 1 maand in de USA! Kelsey en ik reden redelijk vroeg naar een vriendin van haar Olivia die net verhuist was naar een campus bij een college ongeveer 1 uur van ons vandaan. Olivia liet ons haar kamertje zien en daarna gingen wij naar Letchworth State Park. Wij hebben daar zo'n 10 km gewandeld in het prachtige gebied.

WEEK 5:

Maandag had ik 's ochtends volleybal en 's middags ging ik naar Dena's (mij International Exchange Coördinator) dochter om wat oude kleding van haar uit te zoeken en gratis mee te nemen.

Op mijn school is het een traditie om een cadeautje te kopen voor een volleybalster uit het junior team, dus heb ik met mijn team lootjes getrokken welke junior ik had. De littles mogen niet weten welke big haar getrokken heeft. Door middel van het geven van aanwijzingen met cadeautjes moeten zij raden wie je bent. Dinsdag heb ik mijn eerste clue gemaakt.

Woensdag had ik een scrimmage met mijn volleybal team. Een scrimmage is een soort oefenwedstrijd waarbij je eerst wat oefeningen tegenover een ander team doet en daarna speel je ongeveer 3 sets. We hebben 2-1 gewonnen. Ook kregen de littles onze eerste clues.

Zaterdag ben ik met Alyssa, Jared (vrienden) en Kelsey naar Stony Brook State Park geweest waar wij hebben gezwommen in het ijs koude water van de watervallen. Het was erg mooi! Het was 1 uur en een kwartier rijden maar dat was het zeker waard.

Zondag ben ik met mijn hostfamily naar de New York State Fair geweest. Dit is een soort enorme kermis/markt met heel veel eetkraampjes en dieren. We hebben daar een aantal uurtjes rondgewandeld.

'S avonds hebben we een kampvuur gemaakt waar wij heerlijk smores hebben gegeten. Smores zijn marshmallows die je als een soot sandwich met chocola en graham crackers eet.

Vandaag is het Labor Day. Dit is een feestdag die ooit gemaakt was om mensen een dagje vrij te geven voor het zware werk dat zij deden. Ik zelf merkte niet echt iets van de feestdag, alleen dat er enorm veel sales zijn in alle winkels. Ik heb vandaag met Kelsey geshopt voor de tweede clue voor onze little en heb ik wat kleding gekocht. Dit is mijn tweede clue:

Morgen begint school dus... Mijn dag ziet er als volgt uit:

Period 1 | 7:30 - 8:51 | Psychology

Advisement | 8:55 - 9:35 (dit is een extra uur om huiswerk te maken of te leren. Ik heb dit elke dag)

Period 2 | 9:39 - 11:00 | Photography

Early lunch | 11:04 - 11:32

Period 3 | 11:35 - 12:56 | U. S. History

Period 4 | 13:00 - 14:55 | Economics

Zo ik ga nu maar snel slapen want om 6 uur gaat mijn wekker alweer zodat ik 7:30 uur in mij eerste les kan zitten.

XX Karlijn

Reacties

Reacties

oma betty

Betty.blankwater@gmail.com

oma betty

Hallo wat een verhaal weer,heel leuk hoor.En nu is het luie leventje afgelopen en nu flink aan de bak.Heel veel succes op school en een knuffel van opa en oma

Erik

Jemig mijn dochter alweer een maand in de USA. Ik mis je enorm maar ik ben nog meer trots op wat je doet. Ik weet dat je een zwaar programma wacht met overdag school en dan iedere dag volleybaltraining van 3 uur en dan ook nog 2 wedstrijden per week. Zet 'm op meid en blijf genieten met alles wat je doet!!

Marjan

Jemig Karlijn wat moet je vroeg beginnen en drie uur trainen per dag! Gefeliciteerd dat je in het volleybalteam zit! We zien je ooit bij de olympische spelen zo, haha. Je Engels gaat ook goe, big, little, clue. Nog ff en ik moet het woordenboek pakken????.
Vond de foto's erg leuk, leuk om te zien hoe het op school gaat. Hoezo heb je schoolkleren gekocht? Moet je iets speciaals aan? Groetjes en liefs

Florence Koorndijk

Lieve Karlijn,
wat een heerlijk verhaal weer. Blijf genieten! Ik wens je een succesvol cursusjaar toe.

Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!