My exchange year in America

Mijn eerste weken bij mijn hostfamily en mijn eerste volleybal trainingen

Hallo allemaal,

Ik ben alweer 3 weken in Amerika en 2,5 week bij mijn gastgezin. Mijn eerste week was nog best wel wennen, maar nu beginnen dingen hier normaal te worden. Ik voel mij al helemaal thuis hier. Met mijn engels gaat het ook best wel goed! Veel beter dan ik had verwacht toen ik vertrok. Ik ga nu een beetje vertellen wat ik de eerste weken heb gedaan hier in Amerika.

WEEK 1:

Zondag was de eerste echte dag bij mijn gastgezin. We moesten redelijk vroeg op want we gingen vandaag naar Charlotte Beach waar bijna elke zondag een beachvolleybal toernooi wordt gehouden. Kelsey en ik vormde samen een team. We hadden veel lol, maar helaas maar een wedstrijd gewonnen.

Ik ben in de eerste week veel met Joanne boodschappen gaan doen in de Wallmart. Ook ben ik naar de Target geweest. De Target is een grote winkel met verschillende spullen van kleding en make-up tot aan woondecoratie.

Ik ben met Kelsey naar de film Finding Dory geweest. De bioscoop was echt super cool! Grote leren stoelen die je bijna helemaal horizontaal kan leggen.

Eric zijn vrienden uit Colorado kwamen vrijdag avond aan om tot en met maandag bij ons te blijven. Het zijn drie mannen John, Jimmy en Jason. Ze zijn echt super grappig! Zaterdag gingen de mannen kamperen en gingen Joanne, Kelsey en ik naar een soort markt. Zondag was de Nescar Race. Dit is een grote typisch Amerikaanse race met 40 auto’s die ongeveer 320 km/u gaan. Het geluid was enorm hard en het was heel heet in de zon, maar we hebben een enorm leuke dag gehad!

WEEK 2:

In deze week heb ik samen met Joanne en Kelsey blueberries geplukt. Dat was echt super leuk om te doen!

Ook ben ik uiteten geweest met Amy een vriendin van Kelsey die ook in het senior year komt. Na het eten zijn we nog rond gaan lopen in de mall en hebben we afgesloten met strabucks. Het was echt super gezellig.

Donderdag heb ik 3 meiden van schoolvolleybal en de coaches ontmoet. We hebben een beetje beachvolleybal gespeeld.

Aan het einde van de week vertrok Joanne voor een aantal dagen naar Colorado voor haar werk. Zaterdag zijn ik en Eric in Rochester gaan lunchen en daarna zijn we naar de film Star Trek geweest. Zondag zijn wij met z’n drieën gaan varen en heeft Eric nog wat gevist.

Deze week heb ik niet super veel bijzonders gedaan, maar het was toch een leuke week!

WEEK 3:

Het is over met het uitslapen…Vanaf maandag begon pre-season van mijn schoolvolleybal. Dit betekend voor deze week elke werkdag volleybal van 8:00 tot 11:30 met een pauze van 30 min. De trainingen zijn echt heel erg zwaar en lang! Maar de coaches en de andere meiden zijn super aardig. De eerste twee dagen waren de try-outs. Dit betekend dat de coach gaat kijken of je goed genoeg bent om in het team te komen. Er zijn nu 13 meiden bij het trainen, maar er zijn er nog een aantal op vakantie. Niet iedereen kan in het team komen, maar ik weet eigenlijk al dat ik in het team zit.

Na de eerste training van maandag kon ik bijna niet meer lopen van spierpijn, maar dinsdag moest ik gewoon lekker weer door. Nu donderdag heb ik nog steeds spierpijn. Het is gelukkig alweer stukke minder dan de eerste dagen. De gymzaal is gelukkig maar 5 minuutjes met de auto dus we hoeven niet enorm lang te reizen.

Woensdag avond ben ik met Kelsey en Alyssa een vriendin naar een street fair geweest. Dit is een soort kermis, maar dan met een soort boerderij erbij. We hebben hier wat gegeten en zijn daarna 2 spelletjes gaan doen. Een waarbij je water in een gat moest schieten. Ik heb daarbij een knuffeltje gwonnen. Daarna gingen we balletjes in potjes gooien. Hierbij hebben wij allemaal 2 vissen gewonnen. En aangezien Alyssa op vakantie gaat zitten wij nu met 6 vissen thuis. Die van Kelsey heten Blain en Curt. De andere visjes hebben nog geen naam.

In de tijd dat ik in Amerika ben heb ik al veel nieuwe dingen gedaan:

  • Kreeft gegeten (ik vond het erg lekker)
  • Een smoothie bowl gemaakt
  • In de Target geweest
  • Amish gezien. Wat best wel apart was om te zien hoe deze mensen leven. Geen auto’s alleen fiets of paard en wagen. Ook de kleding is best wel apart. Ik zit hier in een gebied met best wel veel Amish. Wij krijgen af en toe wat eten van ze, wij hebben bijvoorbeeld al een watermeloen en een zelf gebakken brood gekregen.
  • Een Nascar Race gezien
  • Blueberries geplukt

Reacties

Reacties

Mama

Zo leuk allemaal. Gelukkig 'zien' we je ook af en toe en horen dan je enthousiaste verhalen. Ik ben trots op je. Ik hou van je X

oma betty

Wat maak jij enorme leuke dingen mee en wat een ervaringen.
Heel leuk om te lezen.
Knuffel van opa en oma

Pauline

Door onze vakantie lees ik nu pas je blog´s, wat ontzettend leuk om te lezen. Fijn dat je al zo ingeburgerd bent. Geniet van deze mooie ervaring en alle nieuw dingen die je meemaakt. Liefs van ons

Karin

Hoi Karlijn. Ik lees nu pas voor het eerst je blog. Door vakantie en andere dingen nog niet aan toe gekomen.
Maar wat een leuke verhalen schrijf je en wat maak je al veel mee. Fijn dat je het zo leuk hebt.
Wanneer begint school? Spannend. Geniet van al je mooie ervaringen. Liefs Karin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!