My exchange year in America

Welcome Days en mijn hostfamily ontmoeten

Heel allemaal,

IK BEN IN AMERIKA WOOHOOO!!

Aangezien ik alweer de welcome days achter de rug heb en al bij mijn hostfamily ben dacht ik dat het tijd was om weer een blog te schrijven:)

Woensdag 27 juli was de dag dat ik vertrok. Ik moest om 10:55 uur op Schiphol zijn om iedereen die ook naar Amerika ging te ontmoeten. We waren met 15 mensen: 2 jongens en 13 meisjes. Het was een leuke groep en we hebben het heel gezellig gehad. We vlogen van Amsterdam naar Londen om vervolgens ruim 2 uur te wachten in Londen. Vanaf Londen vlogen we naar JFK airport in New York. Toen we aankwamen werden we opgewacht door mensen van EF en moesten we nog 1,5 uur wachten op een bus die ons naar de campus bracht. De busrit duurde 1 uur. Toen we aankwamen op de campus moesten wij ons aanmelden kregen wij een sleutel van de kamer en mochten wij naar bed. Ik was al 23 uur wakker dus ik was heel erg moe…

Op de kamer sliep ik met twee andere meiden: Victoria uit Zwitserland en Desirée uit Zweden. De meiden waren wel aardig maar we gingen eigenlijk vooral onze eigen gang.

De campus was heel erg groot… Veel groter dan ik had verwacht. Er waren 330 mensen uit de hele wereld!

De eerste dag bij de welcome days was donderdag. We werden onder verdeeld in groepen. Ik zat in groep 1 samen met nog 8 anderen. 4 meisjes (allemaal Nederlands) en 5 jongens (1 uit Japan, 2 uit Noorwegen, 1 uit Italië en 1 uit Zwitserland). We hadden een groepsleider die Alexandra heette (we mochten haar Ali noemen) en een meisje Beata uit Zweden die afgelopen jaar in Amerika was om ons te begeleiden. Die dag kregen wij lessen over bijvoorbeeld vrienden maken en we moesten samenwerkingsopdrachten doen. De lessen waren niet heel saai maar iedereen was moe dus het duurde eigenlijk te lang. ’S avonds hadden we avondeten in de dining room en daarna hadden we een karaoke avond. Het was heel erg leuk en gezellig om met z’n allen te zingen! Hierna mochten wij slapen.

Dag 2 moesten wij om 6 uur opstaan want we gingen naar New York City!! Na het ontbijt moesten wij meteen verzamelen en in de schoolbus stappen (ja we gingen met een schoolbus cool he!). Het was 1,5 uur rijden met file, maar er was muziek in de bus. In New York liep ik met de drie meiden uit mijn groep, dat was heel gezellig! We zijn naar het Central Park, Rockefeller Center, Central Station, een Kathedraal en naar Times Square geweest.

Om een uurtje of 3 moesten wij weer terug naar de schoolbus en reden wij weer richting de campus. Eenmaal aangekomen moesten wij weer naar het lokaal van de vorige dag zodat Ali ons kon inchecken. Ook kregen wij de vliegtijden en de tijden dat we op moesten staan. Voor iedereen viel dat enorm tegen. Sommigen moesten om 1:15 al opstaan, ik gelukkig ‘’pas’’ om 4:15…

Na de les in het lokaal hadden we in de binnentuin een Barbecue. En daarna was er in de avond een feest met oud Amerikaanse spelletje, muziek met een dansvloer, eten en drinken en een fotobooth. De avond was echt super leuk! We mochten helaas pas om 21:30 uur naar bed (het was dus een korte nacht.

De volgende ochtend moesten wij heel snel spullen inpakken en je ontbijtpakketje klaarmaken. Daarna namen wij per groep een bus naar je vliegveld. Ik vloog weer vanaf JFK. Om 9:30 vloog ik naar Rochester om daar mijn gastgezin te ontmoeten. Toen ik op het (kleine) vliegveld aankwam zag ik al heel snel mijn hostfamily staan. Ze waren meteen super aardig en hielpen mij met het halen van mijn koffer. Ook mijn IEC (International Exchange Coördinator) was op het vliegveld om mij te ontmoeten. Samen liepen wij naar de auto en reden wij naar het huis.

Eenmaal aangekomen werd ik meteen begroet door de twee super lieve honden! Ik kreeg meteen een rondleiding door het (grote) huis. Het huis bestaat uit 3 slaapkamers, 2 badkamers, 2 werkkamers, een waskamer, een huiskamer met keuken, nog een extra huiskamer die niet echt gebruikt wordt en nog een kelder. De kelder is heel erg groot. Er is nog een extra slaap- en badkamer en er staat een airhockeytafel. Ik ben toen met Kelsey nog naar the Mall geweest om te lunchen en om alvast volleybal spullen te kopen. Toen wij weer thuis waren heb ik mijn spullen uitgepakt, nog gefacetimed met mijn ouders en cadeautjes gegeven. Ze vonden de Nederlandse cadeautjes heel erg leuk. Ook heb ik van hun een hele grote mand vol met leuke spullen gekregen echt super lief! Ik was die avond echt super moe en ben dus niet al te laat gaan slapen.

Nou dit was alweer mijn eerste dag in mijn hostfamily. Leuk dat je mijn blog leest!

Groetjes,

Karlijn

Reacties

Reacties

oma betty

Hoi Karlijn
Wat een super leuk verhaal en je hebt al heel wat meegemaakt hè.En uit je verhaal maak ik ook uit, dat het een hele lieve familie is en ik denk,dat je heel gauw gewent bent daar.
Leuk dat we zo met je mee kunnen leven en tot je volgende blok.
Liefs en een knuffel van opa en oma

Mama

leuk geschreven! Ik ben zo blij dat je het naar je zin hebt????

Jacqueline

Wat fijn dat je zo bent ontvangen. Nou meis geniet van je avontuur en onwijs veel plezier. Xx

Marjan

Wat een ervaring! Ben wel blij dat je niet dat hele stuk alleen reisde! Fijn te lezen dat je zo welkom was, wat zat er in de mand? Ga je al eerder volleyballen of begint dat gelijk met school? ????????

Marjan

.???? Moesten smileys zijn met xxxxx- jes

Mama

???? Zijn dus smileys
Xxxx

Jeannette

Leuk om te lezen, Karlijn!

Florence Koorndijk

Lieve Karlijn,
wat fijn om je zo te kunnen volgen en mee te genieten van jouw ervaringen in Amerika. Erg leuk.
Succes en veel plezier daar en ik wens je een leerzame tijd.
????????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!