My exchange year in America

PROM and the last weeks in the US

Hey allemaal,

Dit is alweer de laatste blog die ik schrijf in Amerika. In de laatste blog vertel ik hoe het afscheid is gegaan en mijn algemene gevoelens over het hele jaar. Nu ga ik nog maar even schrijven over wat ik heb gedaan in deze laatste weken.

Ik begin in mei waar natuurlijk prom was. Prom is zoals jullie denk ik wel weten een soort schoolfeest maar dan formeel met een diner. Jezelf klaarmaken is een heel ander iets dan in Nederland. Al maanden van te voren moet je je jurk kopen. Alle meiden op school praten erover en laten iedereen foto's zien welke jurk zij hebben. Drie dagen voor prom gingen ik en Kelsey naar de nagel salon om acrylcis te laten doen. Dit was stap 1. Op zaterdag 13 mei (de dag van prom) stond ik om 8 uur 's ochtends al bij de kapper om mijn haar te laten doen. Ik deed dit gewoon bij de kapper waar mijn host gezin altijd heen gaat. Ik moest zelf mijn haar stijlen de avond van te voren zodat zij het kon krullen met de krultang. Ik had haar wat foto's van haarstijlen laten zien die ik mooi vond en toen heeft zij het nagemaakt. Ik was erg blij met het resultaat. Na de kapper ging ik naar huis om wat te eten en toen Kelsey klaar was bij de kapper gingen wij naar Rochester om daar onze make-up te laten doen. De vrouw die mijn make-up deed was super aardig, maar het is enorm duur om je make-up te laten doen haha. Toen wij beide klaar waren reden wij naar huis om weer wat te eten en om te kleden. Om 5 uur kwam Eavan mij ophalen. Wij hebben nog even foto's gemaakt met mijn houtouders en Kelsey met haar vriendje. Daarna gingen Eav en ik naar zijn huis om meer foto's te maken en daar spraken wij af met wat vrienden. Na meer foto's genomen te hebben in een pakje reden wij naar de locatie die heel erg mooi was. Het was een golf club dus best wel luxe. Het begon dus met een diner. Dit was pasta met wat groentes. Niet super speciaal maar het was prima. Hierna ging eigenlijk iedereen naar buiten om meer foto's te maken. Nadat iedereen klaar was gingen wij naar de dansvloer en zijn we gebleven tot 10 uur denk ik. Het duurde tot 11 uur maar bijna iedereen ging eerder weg. Na prom zijn wij gaan bowlen in onze jurken en de jongens in hun pak. Dit was super leuk. Na het bowlen zijn we naar een jongens huis gegaan en hebben we nog even gezeten bij een kampvuurtje en wij hebben daarna bij hem geslapen. Het was een enorm leuke ervaring. Zo enorm leuk ik zou het zo nog een keer willen doen. Maar helaas is het heel erg duur. Het heeft mij meer dan $400 gekost en Eavan heeft mijn kaartje voor prom betaald want dat hoort erbij. Al met al het was een avond om nooit meer te vergeten.

Een paar weken later ben ik met mijn hostfamily gaan kamperen. We gingen naar een natuurpark ongeveer een uurtje bij ons vandaan. Het was heel lekker om er gewoon even een paar daagjes tussenuit te gaan. We sliepen in een kleine caravan en Kelsey in een tent. Ik had de twee honden bij mij op bed haha.

In mijn laatste week van school had ik donderdag avond de senior banquet. Dit is een diner met alle seniors plus ouders. Tijdens dit diner wordt iedereen op het podium geroepen en wordt er iets over jou gezegd. Ook kregen wij allemaal het jaarboek. Ik heb hierin mijn eigen pagina omdat ik een exchange student ben. Vrijdag was de laatste lesdag. Ik had hier 1 toets en voor de rest deed ik helemaal niets. In de twee weken na deze dag zijn er toesten maar ik had helemaal niets omdat seniors dat hier nooit hebben (best wel chill).

Vrijdag middag rond 5 uur kwamen dan eindelijk mijn ouders naar mij toe. Het was zo enorm fijn om hun weer in het echt te zien na ruim 10 maanden. Ook hebben zij Eavan ontmoet voor de eerste keer. Het was zo gek om weer Nederlands te praten. En ook best raar hoor om half Engelse Nederlandse zinnen te hebben haha. Zaterdag heb ik mijn school van de buitenkant laten zien. En hebben mij ouders Eavan's moeder en oma ontmoet. Daarna zijn wij naar huis gegaan om even met Mattijs te facetimen. Toen wij klaar waren hadden wij een eind van het jaar feestje voor Kelseys volleybal team. Hier had mijn hostvader een hele varken gegrild. Het eten was erg lekker! Zondag had ik mijn einde van de jaar feest met alle andere exchange students en mijn coördinator Dena. Eerst gingen wij praten over hoe ons jaar was en later hadden wij een barbecue. Aan het einde heb ik afscheid genomen van de 4 andere exchange students en zijn wij weer naar huis gegaan. Maandagochtend moest ik naar school voor moving up day. Dat begon met een award ceremonie want ja ik heb een award gewonnen voor mijn cijfers! Ik heb mijn ouders de school laten zien en daarna gingen zij weer naar huis. Ik had die dag wat activiteiten die best leuk waren. Aan het einde van de dag liepen wij in onze cap & gowns de school uit om door de elemantary school te lopen. Dit is voor ons groep 3, 4, 5 en 6. Dit was zo schattig! Daarna mocht ik naar huis. Toen ik thuis kwam ben ik meteen in het zwembad gesprongen want het was 32 graden. Ik was afgelopen week heel veel in het zwembad omdat het weer zo lekker is en ik nu nog kan genieten van een eigen zwembad.

Het is nu maandag en ik heb dus nog maar 11 dagen hier in Amerika... Dit jaar is omgevlogen echt niet normaal. Ik weet niet of ik dit ooit heb gezegd maar Eavan gaat voor 5 weken naar Italië en hij vertrekt deze vrijdag al. Ik ben er echt nog niet klaar voor om afscheid te nemen. Ik heb het er heel erg moeilijk mee en denk er helaas veel te veel over na. Het maakt mij verdrietig om niet te weten wat er gaat gebeuren met onze relatie. Ik heb nog maar 3 dagen met hem. Het is erg lastig. Ik zie wel hoe het gaat maar ik ben best bang dat ik hem heel erg ga missen en ik weet niet zo goed wat ik er tegen kan doen. Naja ik zie het allemaal wel ik ga nu nog maar even goed genieten van de tijd die ik nog heb. Donderdag komen mijn ouders weer terug zodat zij mij naar het vliegveld kunnen brengen om Eav uit te zwaaien. En dan zaterdag is graduation waar ik enorm veel zin in heb. En dan zondag gaan wij naar een country concert van Zac Brown Band. Ik ga er het beste van maken maar klaar om naar huis te gaan ben ik eigenlijk nog niet. Ik heb enorm veel gemixte gevoelens.

Nou iedereen over 12 dagen sta ik weer met mijn voeten op Nederlandse bodem. Ik heb er wel weer zin in om iedereen te zien!

xxx Karlijn


Reacties

Reacties

Cocky Lodeweegs

Hoi Karlijn
Wat gaat de tijd snel en wat is het jaar omgevlogen. Wat een ervaring .Het is wel erg leuk om je straks weer te spreken , ja en afscheid nemen is altijd vervelend. Ik wens je alvast een goede reis en ik zie je gauw weer in de Berg tot dan ????????????

Oma betty

Hoi Karlijn,wat vreselijk leuk om je verhaal te lezen en je schrijft erg leuk (alweer leuk haha)En ik kan me voorstellen dat het een jaar is geweest om nooit te vergeten,maar eens komt er een afscheid en dan zal je het best wel moeilijk hebben,maar je kunt terugkijken op een heleboel mooie herinneringen en ervaringen.Geniet er nog van deze laatste dagen en ook met je ouders en tot 1juli.Opa en oma dikke kus en knuffel.

John

Hoi Karlijn Ik heb met veel plezier jou verhalen gelezen .Jij heb ons een goede indruk gegeven Hoe het er in Amerika aan toe gaat .Nog veel plezier de laste dagen in Amerika en ik zie je op het feest van tante Myra

Pauline

Geniet nog van je laatste dagen. Afscheid nemen zal moeilijk zijn. Maar in Nederland zie je ook weer iedereen en dat is ook super. Goeie reis en tot 1 juli.

Marjan

Lieve Karlijn, ik heb met veel plezier je blogs gelezen, leuke manier om je te volgen. Bedankt daarvoor!
Tja, aan alles komt een eind maar dit heb je toch maar mooi gehad, een belevenis om nog lang aan terug te denken.
Enne....echte liefde roest niet, er komt wel een oplossing. En nu nog graduation, ben zo benieuwd! Komt toch nog wel een blog over? Gefeliciteerd met je waard en diploma.

Zo niet, veel plezier de laatste dagen en goede vlucht naar huis

Romy

IK BEN WEL BLIJ DAT JE TERUGKOMT

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!